Uciążliwe chrapanie – jak wyeliminować?

30% Polaków regularnie chrapie. Te uciążliwe, akustyczne zjawisko skutkuje nie tylko niewyspaniem i porannymi bólami głowy, może być także przyczyną bezdechu sennego i innych zaburzeń.

Nie lekceważ. Lecz!
Leczenie chrapania to nie „opcja”, a konieczność. Wszak, zaniedbanie tej dolegliwości może pogłębić problem i doprowadzić do niedotlenienia mózgu, zawału serca czy udaru mózgu. Te poważne konsekwencje zdrowotne nie pojawiają się zbyt często, ale są jak najbardziej możliwe.

Zdecydowanie częściej społeczeństwo boryka się z takimi objawami jak:

  • Poranny, synchroniczny ból głowy
  • Problemy z erekcją u mężczyzn
  • Problemy z koncentracją
  • Uczucie senności i niewyspania
  • Brak sił witalnych

Leczenie chrapania – jak?
Chrapanie to dolegliwość doskonale znana medycynie. Jej leczenie jest jak najbardziej możliwe. W tym celu wykorzystać można kilka rozwiązań. Do najpopularniejszych form terapeutycznych zaliczamy:

  • Interwencje chirurgiczne – polegają na usunięciu zaburzeń kształtujących niedrożności lub zwiotczenie/przerost elementów układu oddechowego. Zwykle, korekcie poddawane są takie elementy jak przegroda nosowa (naturalna lub nabyta krzywość), migdały (przerost), gardziel (zwiotczenie), język (opadający ku dołowi).
  • Aparaty na chrapanie – urządzenia, które mają na celu kontrolować i ewentualnie zwiększać ciśnienie przepływu powietrza w drogach oddechowych. Znajdują zastosowanie w niemal każdym przypadku. Niestety, są mało wygodne – wszak, należy je stosować na noc.
  • Środki farmakologiczne – tabletki na chrapanie, spraye na chrapanie i inne preparaty są skuteczne i pozwalają wyeliminować niedrożności na stałe lub doraźnie. Przykładem takiego środka jest Snoran Plus.

Leczeniem chrapania zajmuje się lekarz laryngologii.

Zapobiegaj!
Zdecydowanie zalecamy profilaktykę. Jest ona bowiem łatwiejsza. Wystarczy zadbać o komfort snu oraz zdrowy tryb życia, a konkretniej:

  • Wywietrzenie sypialni przed snem.
  • Wygodny materac i poduszkę.
  • Regularne odżywianie (zbilansowane).
  • Codzienną aktywność fizyczną.
  • Odstawienie używek (papierosów i alkoholu).

 

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*