Efektywność treningu na masę – jak zwiększyć?

Czy wiesz, że średni wzrost frekwencji na siłowniach sięga niemal 10%? Lwie grono osób ćwiczących, za cel stawia sobie zbudowanie masy mięśniowej.

Niestety, bardzo wiele osób popełnia różnego rodzaju błędy, które mają ogromny wpływ na efektywność treningu. Zobacz co zrobić, aby uniknąć kosztownych „pomyłek” i zwiększyć efektywność treningu na masę.

Przede wszystkim, każdy powinien posiadać plan treningowy. Pójście na siłownię z marszu i realizacja dowolnych ćwiczeń jest po prostu mało efektywna i ma negatywny wpływ na naszą motywację (finalnie może skutkować zaniedbaniem regularności). Plan powinien być jasny i dostosowany do naszych możliwości.

Na brak efektywności treningu bardzo często wpływ ma również brak progresji treningowej. Oznacza to, że nie zwiększamy obciążenia treningowego, co nie doprowadza do stymulacji włókien mięśniowych. Innymi słowy – nie możemy dopuszczać do przyzwyczajenia się mięśni do danego obciążenia.

Często popełnianym błędem jest również zły dobór obciążenia. Nakładamy na sztangę zbyt wiele, co negatywnie odbija się na technice wykonywanych ćwiczeń. Co więcej, zły dobór obciążenia bardzo często skutkuje kontuzjami, urazami oraz tzw. przetrenowaniem.

Efektywność treningu na masę, a dieta i suplementacja
Dla nikogo nie powinno być zaskoczeniem również to, że wpływ na to jakie osiągamy efekty ma to, co jemy. Wszak, dostarczenie niezbędnych materiałów jest absolutnie kluczowe dla prawidłowego wzrostu masy naszego ciała.

Dlatego też, nasza dieta powinna być zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana. W przeciwnym wypadku nawet najlepszy, najefektywniejszy trening może przynieść niedostateczne rezultaty. Wszak, aby było z czego budować musimy dostarczyć niezbędne materiały.

Warto również zadbać także o suplementację uzupełniającą, a w szczególności o dostarczenie preparatów zwiększających możliwości regeneracyjne mięśni. Doskonale w tej roli sprawdzą się aminokwasy BCAA oraz l-karnityna.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*